paaskegaatur
https://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Caravaggio.emmaus.750pix.jpg

PÅSKE GÅTUR
den kristne påske i ny oversættelse



Dette projekt fører eleverne gennem fortællingen om den kristne påske. Eleverne skal gå, mens de hører påske-historien, som er delt i en intro og derefter otte fortællinger læst fra Matthæusevangeliet i nyoversættelsen Bibelen 2020.


Efter hver fortælling er der et "stoppested", hvor de skal lave en eller flere opgaver, som bl.a. tager udgangspunkt i kunsthistoriske billeder, teksten og det sted, hvor eleverne vandrer. Du skal aftale med eleverne, hvordan de skal aflevere svarene på spørgsmålene.

Påske gåturen findes i tre versioner:

  1. Den enkle version, hvor hver elev finder ovenstående hjemmeside på sin mobil og lytter til fortællingerne, mens man går rundt. HUSK øretelefoner. Man kan gå pasvis, hvis man deler airpods el. lign.
  2. En mapop-version, hvor konsulenten udarbejder en lokal rute i området mellem skole og kirke, som eleverne finder ved at downloade mapop-app'en til deres mobiler. De skal blot indtaste et løbsnummer på app'en, og så viser den vej. HUSK øretelefoner. Man kan gå pasvis, hvis man deler airpods el. lign.
  3. En woop-version, hvor konsulenten udarbejder en lokal rute i området mellem skole og kirke, som eleverne finder ved at downloade woop-app'en til deres mobiler. De skal blot finde ruten på listen over tilgængelige ruter. HUSK øretelefoner. Man kan gå pasvis, hvis man deler airpods el. lign.

Opgaverne varierer en anelse fra platform til platform; fx skal woop bruge multiple choice svar, mens mapop kan modtage tekst- og billedesvar.


Vær opmærksom på at tilmelde jer i god tid, da det tager nogle timer at programmere ruten til jeres klasse. Der kræves ikke tilmelding for at bruge version 1, men den er også mindre motiverende.


Målgruppe: 4. - 9. klasse
Fag: Kristendomskundskab
Varighed: 2 lektioner | Tilmelding senest 1. januar 2022