Ved at anvende almindeligt kopipapir skal vi skabe værker, der giver os muligheder for erfaringer og refleksioner over skrøbelighed.
Jesus' liv, forkyndelse og betydning set gennem nutidens og bibelens øjne ved hjælp af Bibelen 2020.
Et spil, som stille spørgsmål ved vores tanker og erfaringer med ondskab.
Æstetiske læreprocesser i praksis, når vi undersøger, oplever og erfarer stemning og spor i en kirke.
Kristendommen rummer et væld af billeder, som ses og opleves. Og klassen laver egne altertavler.
påskens fortælling som intens og medrivende teater. For 5. - 8. klasse
En novelle af Kenneth Bøgh Andersen, brætspillet Egnet og kreative opgaver undersøger utopi og dystopi.
En undersøgelse af engle ved hjælp af elevernes kreative deltagelse.
Et mylder af farverige malerier og fortællinger fra evangelierne.
Et lille projekt, som undersøger de . symboler, man kan møde på gravsteder
I påsken 2022 udgav Magasinet Zetland en fremragende artikel om den nuværende videnom den historiske Jesus, som forskningen kan præsentere.
"Viden er fandme ikke et synspunkt" sagde astrofysikeren Anja C. Andersen i en diskussion med en fladjord-teoretiker. Foredraget undersøger sammenhængen mellem sprog og viden.
I forbindelse med Bibelselskabets 200 års jubilæum skrev 12 musikere fortolkninger af kendte bibelske fortællinger.
Syv eksempler på bioteknologiens etiske udfordringer. Lærervejledning [klik her]