Et helt nyt projekt fra Landsnetværket af Folkekirkelig Skoletjenester om at læse teksten fra flere synsvinkler.
En nysgerrig, æstetisk og filosofisk undersøgelse af begrebet retfærdighed, som indrager elevernes egne erfaringer og oplevelser.
Årets salmesangsdage handler om nye og gamle sommersalmer.
"Der har været 100 mia. mennesker på jorden før dig – men ingen lige præcis som dig. Kun du er dig.”
En metode udviklet af Måle Fortælleteater, som gør det muligt at lytte, fortælle og mærke.
Æstetiske læreprocesser i praksis, når vi undersøger, oplever og erfarer stemning og spor i en kirke.
Kristendommen rummer et væld af billeder, som ses og opleves. Og klassen laver egne altertavler.
En kuffert fuld af udfordringer til både krop, sprog, følelser og erfaringer om venskab.
En undersøgelse af engle ved hjælp af elevernes kreative deltagelse.
påskens fortælling som intens og medrivende teater. For 5. - 8. klasse
I et salme-laboratorium skaber elever og lærere nye sommersalmer ved at klippe ord i gamle salme- og børne bøger.
En 22 meter langt billedtæppe med kunstneren Erik Hagens nyfortolkning af mere end 160 bibel-tekster.
Et lille projekt, som undersøger de . symboler, man kan møde på gravsteder
Ved hjælp af mapop-app'en går eleverne en tur og hører påske-beretningen fra Bibelen 2020.
Eleverne skaber et website henvendt til turister og andre, der besøger den lokale kirke og lærer dermed en masse om kirkens historie og inventar.
Et mylder af farverige malerier og fortællinger fra evangelierne.
Et escape-room i den lokale kirke, hvor fantasi, nysgerrighed og samarbejde er helt nødvendig.
Eleverne skaber konkrete kunstværker i jernskrot, som åbner for refleksioner om ordet gud.
En forestilling om at være barn, om dårlige voksne og om at finde troen, håbet og kærligheden i sig selv.
Alle spiller en rolle i projektet, når en klasse gennemspiller 8 scener fra den kristne påskefortælling.
Grundlæggende spørgsmål om frihed, frisættelse og frelse bliver bearbejdet gennem øvelser, lege og samtaler